محمد جعفر بهداد:آنچه امثال نگارنده را به دادن هشدار به نوه گرامي امام عزيز ترغيب مي کند ، دلسوزي و علاقه اي است که به نظام و شخص سيدحسن دارند و البته حفظ نظام در کنار ساير ملاحظات سياسي و عاطفي واجب تر ، بلکه از اوجب واجبات است .   
 
ملت ايران نسبت به اعضاي خانواده و بستگان شخصيت هاي خدمتگزار و خوشنام ،‌همواره احترام ويژه قائلند و شايد بتوان گفت به نوعي امتياز خاصي براي ايشان در نظر مي گيرند . اعضاي خانواده امام راحل نه تنها از اين قاعده مستثني نيستند ، بلکه به علت جايگاه آن عزيز سفر کرده در نزد ايراني هاي قدر شناس ، از عزت و احترام مضاعفي برخوردارند . سالهاست که اعضاي شريف بيت امام ( ره ) اعم از همسر مرحومه تا فرزندان و نوه هاي امام ، حرمت و قداست بي نظيري در ميان ايرانيان دارند و اين حرمت گذاري بدان جهت است که آنها را يار و همراه روزهاي دشوار بنيانگذار جمهوري اسلامي و يا نماينده آرمان هاي امام خميني مي دانند .
اما معيار امام راحل مبني بر " حال فعلي افراد " براي ارزيابي ميزان پايبندي خوش سابقه ها به اصول و آرمان هاي انقلاب و نظام اسلامي ، قطعا" شامل حال اعضاي خانواده و بستگان خود ايشان نيز مي شود ، زيرا اگر به فرموده امام " حفظ نظام از اوجب واجبات است " ، بنابر اين در صورت غفلت يا کژ تابي افراد مورد احترام نسبت به آرمان هاي اصيل انقلاب و نظام ، نمي توان حرمت آنها را بر حيثيت و اعتبار نظام – که خونبهاي هزاران شهيد و مرهون ايثارگري جوانان فداکار و گمنام اين سرزمين است – مقدم و مرجع دانست .
مدت زيادي از حوادث سياسي و آشوب هاي خياباني بعد از انتخابات و اخبار آشکار و پنهان راجع به همراهي سيد حسن خميني با يکي از حلقه هاي تصميم گيري پشت صحنه تحرکات مذکور نمي گذرد که اين روزها نشانه هاي ديگري از اين رويکرد غلط در رفتار و تصميمات نوه امام بروز کرده است .
سيد حسن خميني ، يکي از فرزندان مرحوم سيد احمد خميني است که به علت شرايط سني ، حوادث انقلاب اسلامي ، دفاع مقدس و تحولات سياسي سال هاي پس از آن را عمدتا" از رهگذر مطالعه و شنيده ها درک کرده و ممکن است در فرايند ارائه اخبار يا تحليل به ايشان قصور ياشيطنتي از سوي عناصر جاهل يا نفوذي صورت گرفته باشد . اين واقعيت همواره وجود داشت که بعضي از اعضاي بيت و دفتر امام به جناح سياسي موسوم به چپ ( خط امام ) تمايل بيشتري داشتند ، اما آنها هيچگاه از اصول و مباني نظام اسلامي نظير حکومت ديني ، ولايت فقيه ، استکبار ستيزي و ... عدول و کم اعتنايي نمي کردند و گاهي سر بزنگاه برخي همراهان غافل يا کجرو خود را آنچنان مورد نهيب و عتاب قرار مي دادند تا از اين طريق خط کشي خود را با آن جماعت غافل يا نفوذي براي جامعه آشکار سازند .
اينکه سيد حسن خميني با کساني همچون محمد خاتمي و موسوي خوئيني ها نشست و برخاست سياسي داشته باشد يا حتي در جلسات همفکري آنها براي پيشبرد اهداف انتخاباتي و فرا انتخاباتي مشارکت کند ، قابل ملامت نيست ، اما هنگامي که ثابت مي شود اين جماعت برخلاف سوابق سياسي و اعتقادي خود با نقشه براندازانه دشمن همداستان و همراه شده اند ، ديگر نمي توان تداوم همپيماني با اين عناصر را توجيه کرد . اگر سيد حسن خميني مي داند که اين افراد بيش و پيش از هرگونه دغدغه به ظاهر اصلاح طلبانه ، در واقع با ولايت فقيه و نظام ولايي دچار مشکل شده اند ، در همنشيني و همگامي با آنها دچار خطاي هولناکي شده است و اگر هنوز اين واقعيت را درک نکرده ، بايد کساني را ملامت کرد که از ماموريت روشنگري نوه امام راحل در کوران يک فتنه پيچيده غفلت کرده اند ، در هر حال آنچه اين نگراني را افزايش مي دهد تداوم پيوستگي وي با عوامل اصلي تحولات تلخ پس از انتخابات است . اگر چه از سيد حسن انتظار مي رفت بلافاصله پس از موضع گيري هاي موهن ميرحسين موسوي در باره آرمان هاي فلسطين يا دروغگو ناميدن " حکومت " در برنامه زنده تلويزيوني واکنش غيرتمندانه نشان دهد ، اما از او لااقل اين توقع وجود داشت که آئين معنوي احيا را در حرم مطهر حضرت امام ، آنهم به خاطر کسي مثل محمد خاتمي لغو نکند . اين رفتار هاي سيد حسن خميني نشانه خوبي نيست و بيش از هر کس به اعتبار خودش در نزد ملت ايران لطمه مي زند ، و گرنه اصول و آرمان هاي امام عزيز با اين نوع تصميمات و رفتارهاي نسنجيده مخدوش نشده و نخواهد شد .
مرحوم حاج سيد احمد خميني در دوره پس از رحلت امام هيچگاه اجازه نداد روابط و رفاقت قديمي اش با چپ هاي راست شده ، از ارادت و اطاعت او نسبت به ولايت فقيه و رهبري بکاهد ، بلکه دقيقا" وقتي همين راديکال هاي تجديدنظر طلب از او توقع داشتند تعادل نظام را به نفع مقاصد باندي آنها به هم بزند ، وارد صحنه مي شد و با دفاع جانانه از رهبري و نظام ولايي آنها را ناکام مي ساخت ، چنانچه مطلبي به اين مضمون از يادگار امام باقي مانده که ؛ هر کس ادعا کند خط امامي است ، اما از آيت الله خامنه اي پيروي نکند ، دروغ مي گويد .
اين سخن مرحوم حاج احمد ، در واقع بيان يک معيار است و کساني که تلاش مي کنند تا به نحوي مستقيم يا غير مستقيم پاي فرزندش را به عرصه احياي سکولار يزم ، بازسازي گروهک نهضت آزادي ،‌ تطهير دانشگاه آزاد و مشروعيت بخشيدن به اقدامات ضد انقلابي بازکنند ، نه تنها ارادتي به امام و خانواده اش ندارند ، بلکه در صدد بدنام کردن و به موزه راندن آموزه ها و آرمان هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي و انتقام گيري از نظام ولايي هستند .
سيد حسن خميني بايد بداند که هر چه اعتبار و حرمت دارد ، از جانب توجهات و هدايتهاي خميني کبير و خامنه اي عزيز است ، وگرنه از حيث شرايط عمومي نظيرسوابق مبارزاتي ، علم ، مديريت و امثال آن ويژگي ممتازي در ايشان سراغ نداريم تا جايگاه فعلي اش را ناشي از آنها بدانيم . فرصت طلبان نيز نه از دانش و توانايي مديريتي ، بلکه صرفا" از نوه امام بودن وي براي فريب افکار عمومي و مشروع جلوه دادن اقدامات خائنانه خود عليه اصول نظام و امنيت مردم بهره جسته اند .
در هر حال آنچه امثال نگارنده را به دادن هشدار به نوه گرامي امام عزيز ترغيب مي کند ، دلسوزي و علاقه اي است که به نظام و شخص سيدحسن دارند و البته حفظ نظام در کنار ساير ملاحظات سياسي و عاطفي واجب تر ، بلکه از اوجب واجبات است

 
 
 
 
 
 
 
/1001/